sobota, 20 maja 2017

Perła

jesteś jednocześnie smutna
i szczęśliwa
i tak łatwo odwracasz się
na dźwięk znajomego głosu
głowę najdroższym błękitem
już owinęłaś
zawiesiłaś
łzawy symbol imienia
przy drażliwym uchu
dziś jego blask wycina cię
z czarnego tła
gdy całujesz wiatr
i zbyt ciężkie ramy odrzucasz
a ja nadal nie wiem co jest
w twoim spojrzeniu
i czego pośród szukasz
                                                  "Perła" Małgośka 20.05.2017 r.
                                 obraz Jan Vermeer van Delft "Dziewczyna z perłą"
                           https://www.youtube.com/watch?v=dnpkKkLuqdo&feature=share

                                                                           

4 komentarze:

  1. Piękny obraz i piękny wiersz.
    Lubię ultramarynę, którą namalowany jest ten turban.
    Powiem tak: ten obraz był wart takiego wiersza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Boże... dziękuję serdecznie Ewo i witaj w moich skromnych progach błękitu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Długo myślałem nad tym, co mogę Ci napisać. I wiesz, uparcie do mnie wracają dwa fragmenty tekstu: "głowę najdroższym błękitem
    już owinęłaś" . Zapewne nawiązujesz do barwnika, który był niesamowicie drogi, a Vermeer, ten mistrz iluzji uwielbiał stosować. Ale wietrzę też Twój podtekst, bo błękit u Ciebie jest znakiem rozpoznawalnym, więc owinąć głowę najdroższym błękitem otworzyło mi pole interpretacyjne zgoła w innym kierunku. Owijanie najdroższym błękitem - czy to nie myśl o kimś, kto odszedł? Czy to nie myślenie o sprawach ostatecznych , a trudno osiągalnych (najdroższy)?
    A "gdy całujesz wiatr", to już moje wewnętrzne, którego nie zamierzam zdradzać, ale jest celne. Oj, bardzo celne :)) Pozdrawiam Cię :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj mnie ludzie poruszają. Nawiazania i wietrzenie mojego pisma twoim czułym na słowo nosem- trafione Witku... i co więcej napisać?
    Wszystko jest jasne...WIELKIE DZIĘKUJĘ :)

    OdpowiedzUsuń