czwartek, 29 grudnia 2016

Kolumna

spójrz na mnie
na kolumnę
jaka jestem dumna
piękna
bez tych
człowieczych ramion
odarta i smukła
ozdobą
moją korona
słoneczna głowica
pozwijanego niedbale
w kwiaty akantu
archaicznego słowa
spójrz na mnie
jaka jestem silna
przetrwałam wieki mrozu
bezczułości czasu
milczenia
ja będę tu tkwiła
aż pochwyci mnie boski muskuł
dopadnie apokalipsa
kiedy nadejdzie prawda
ważenia proporcji dusz
i wtedy...
wtedy ulecę
oderwana od gzymsu
razem z bezskrzydłymi serafinami
zabiorę symbol cierpienia
pozostawiony na fresku w kaplicy
krzyż
                                                          "Kolumna" Małgośka 29.12.2016 r.
                                                        Kompleks zamkowo-pałacowy w Żarach

                                                                                        



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz